Ralio technika: ką apie ją galvoja geriausieji Lietuvoje
Įrašo data:
2014-09-17

Šis ralis be pertraukų rengiamas jau keturiasdešimt pirmus metus. Rugsėjo 19 – 20 d. vyks Kauno senamiesčio vasaros sezono uždarymo šventė ralio ritmu, tai penktasis Lietuvos ralio čempionato etapas kuriame sportininkai žada bekompromisę kovą.

Prieš ją – atviros lenktynininkų mintys apie trofėjus, pergalę, lenktynių prasmę ir trasose lydinčią techniką.

V.Švedas dienas leidžia tarp trofėjų

Lietuvos ralio pilotas Vytautas Švedas savo darbo kabinetą apsistatęs lenktynių trofėjų gausa.

„Taip jau yra, kad mano darbas ir pomėgis labai stipriai persipynęs ir aš net nebandau jų „atpinti“. Galbūt koks nors fengšui guru tokią aplinką sukritikuotų, bet aš pats nesijaučiu „užsigrūzinęs“.

Greičiau priešingai – taurės primena, kad turiu velniškai smagų užsiėmimą po darbo ir kad darbą privalau atlikti maksimaliai gerai, jei tik noriu turėti galimybę dalyvauti lenktynėse. Kai kuriems svečiams, nesidomintiems automobilių sportu, toks vaizdas mano kabinete būna netikėtas.

Tačiau faktas, kad ši aplinka mano dėstomoms tiesoms apie automobilius suteikia daugiau svorio“, – šypsosi pilotas.

Titulas – ne svarbiausia

„Kiekvieną sezoną aš pats sau užsikeldavau kartelę į tokį aukštį, kad norint jį įveikti tekdavo žiauriai sunkiai dirbti. Gal nuskambės keistai, tačiau dabar kur kas svarbiau ne dar vienas titulas, bet pats procesas, maksimalaus rezultato siekimas ir suvokimas, kad galiu būti konkurencingas greičiausiems Lietuvos ralio meistrams.

Šiais metais dar liko du startai, tačiau net jei abejas lenktynes – ir „Kauno rudenį“, ir „Rally Classic“ Druskininkuose – laimėčiau, čempionu tapčiau tik su sąlyga, kad taškų šiose lenktynėse nepelnytų dabartinis turnyrinės lentelės lyderis Ramūnas Čapkauskas“, – pripažino „Juta Racing“ komandos lyderis.

„Nepaisant to, „Kauno rudens“ ralyje važiuosiu su šypsena ir tikrai nelinkėsiu Ramūnui kokios nors techninės bėdos“, – tikino V.Švedas.

Gamintojų žaidimai

„Kurzeme 2014“ ralyje smarkiai nukentėjo Vytauto pilotuojamas „Mitsubishi EVO“ – kokia tikimybė, kad dirbdamas su „Volkswagen“ šeimos technika jis persės iš į „VW Polo WRC“?

„Realybė yra tokia, „Volkswagen Motorsport“ padalinys laikosi itin griežtos politikos ir su WRC ralio automobiliais leidžia startuoti tik gamyklinės komandos pilotams. Tas pats buvo su Dakaro maratonui paruoštais „Touareg“ visureigiais.

Susišlavę tiek pergalių, kiek norėjo, jie nusprendė neatskleisti savo kozirių ir nepardavė automobilių privačioms komandoms. Klasikiniame ralyje vokiečiai elgiasi analogiškai, todėl su „VW Polo WRC“ perspektyvos ne kokios“, – šypsojosi V.Švedas.

Nemėgsta matematikos

Šiuo metu greičiausias R.Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažas geresnėje situacijoje, jei jiems pakaks savitvardos, po „Kauno rudens“ ralio jie jau galės pradėti švęsti pergalę šiųmetiniame Lietuvos ralio čempionate.

Šis ekipažas, po keturių čempionato etapų, net 40 taškų pirmauja prieš V.Švedo ekipažą. Ar tai reiškia, kad intrigos neliks ir Ramūnas važiuos stengdamasis kontroliuoti situaciją, bet ne laimėti lenktynes?

„To tikrai nebus! Per 30 metų karjerą tokios „matematikos“ nepripažinau niekada. Važiuosiu taip, kaip tik leidžia technika ir gebėjimai“.

Samprotaudamas konkurencijos tema R.Čapkauskas atkreipė dėmesį į kitą dalyką: pastaraisiais metais Lietuvos ralio čempionate natūraliai sumažėjo dalyvių, važiuojančių tokia technika, kokia leidžia pretenduoti į nugalėtojo titulą.

Lyginant su 2006-2007 metais, dabartinę situaciją automobilių sporto padangėje galima apibūdinti kaip „lengvai depresinę“.

„Deja, tiek Lietuvoje, tiek kaimyninėse Latvijoje ir Estijoje, padėtis panaši. Lig šiol visi važiavo senu bagažu, naudodami sukauptas atsargines detales. Tačiau nieko nėra amžino. Juo labiau, kad Europoje ralio technika pastaraisiais metais gana radikaliai pasikeitė. Atsirado naujos klasės ir nauji techniniai reikalavimai, kuriuos įgyvendinti galima tik turint iš tiesų solidžius biudžetus“, – dėstė R.Čapkauskas.

www.lrytas.lt medziaga