Capkauskas racing team Ramūnas Čapkauskas vietoje sudaužyto BMW ištvermės lenktynėms įsigijo TCR klasės bolidą
Ramūnas Čapkauskas vietoje sudaužyto BMW ištvermės lenktynėms įsigijo TCR klasės bolidą
Įrašo data:
2018-06-08

Ramūnas Čapkauskas vietoje sudaužyto BMW ištvermės lenktynėms įsigijo TCR klasės bolidą

ramunas-capkauskas-su-savo-komandos-jaunimu-5b196b78b8bf9

Daugkartinis Lietuvos žiedinių lenktynių čempionas ketvirtadienio vakarą pristatė naują savo lenktynių bolidą: ką tik iš gamyklos išriedėjusį ir dar dažais kvepiantį „Seat Leon TCR“, ant kurio puikuojasi „Cupra“ ženklas, simbolizuojantis sportiškumą. Jį per rekordiškai trumpą laiką padėjo įsigyti UAB „Autojuta“ pardavimų vadovas, septynis kartus Lietuvos ralio čempionas Vytautas Švedas.

VAG koncerno TCR klasės automobilio kaina gali siekti ir 120 tūkst. eurų. Tačiau šios konfigūracijos „Seat Leon TCR“ kainuoja kiek mažiau nei 100 tūkst. Eur.

Naujasis automobilis bus naudojamas visoms likusioms varžyboms tiek Baltijos šalių ilgų nuotolių lenktynių, tiek Lietuvos bei Baltijos žiedinių lenktynių čempionatuose pergalėms skinti.

Atsibodo konstruoti, norisi lenktyniauti

„DHL Racing“ komanda kartu su Ramūnu Čapkausku priešakyje šiemet startavo dar tik dvejose varžybose. Tačiau vėlų ketvirtadienio vakarą Kauno „Seat“ centre pristatė jau trečią lenktyninį automobilį šį sezoną.

Nusipirkti naują gamyklinį lenktyninį automobilį Ramūną Čapkauską privertė itin nesėkmingai susiklosčiusios pirmosios lenktynės. Baltijos šalių ilgų nuotolių lenktynių metu komandos narys tik prasidėjus paskutinei lenktynių valandai patyrė avariją: praradęs kontrolę jis dideliu greičiu rėžėsi į betoninius trasos atitvarus ir apvirto. „BMW M3 GTR“ E46 kėbulu buvo pažeistas itin stipriai.

dhl-rt-automobilio-avarija-5af737b11f706

Suremontuoti automobilio per savaitę iki „Autoplius Fast Lap“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato pirmojo etapo nebuvo galimybės. „DHL Racing“ komandą išgelbėjo Rytis Garbaravičus, Ramūnui paskolinęs savo „BMW M3“ automobilį naujesniu E92 kėbulu. Tačiau skolintu automobiliu ilgai nevažiuosi. Ir nors R. Čapkausko „BMW M3 GTR“ svarbiausi mechaniniai mazgai buvo sveiki, kėbulas liko pažeistas nepataisomai.

„Atsibodo konstruoti automobilius, atsibodo galvoti ar baigsi lenktynes ar ne. Norisi važiuoti, lenktyniauti. Dėl to ieškojome greito ir patikimo automobilio“, – paaiškino R. Čapkauskas, kodėl pasirinko gamyklinį lenktyninį automobilį.

Populiariausias gamyklinis automobilis

Naujasis „DHL Racing“ bolidas „Seat Leon TRC“ – vienas iš sparčiausiai populiarėjančios žiedinių lenktynių serijos bolidų. Nors TCR klasė atsirado vos prieš porą metų, ji jau spėjo užkariauti pasaulį: nacionalinės šios klasės lenktynės vyksta daugiau nei 20-yje pasaulio šalių, vyksta čempionatai regionuose, šiemet TCR automobilių lenktynės tapo pasaulio kėbulinių automobilių žiedinių lenktynių čempionatu. Jos pakeitė merdėjančią WTCC seriją, kurioje dalyvavo vos 4 gamyklinės komandos. TCR bolidais pirmajame sezone lenktyniauja tuzinas gamintojų.

TCR sėkmės paslaptis – lygios jėgos vairuotojams. Gamintojai visada stengiasi sukurti kaip įmanoma greitesnius automobilius, tačiau lenktynių organizatoriai po kiekvienų varžybų išanalizavę telemetrijos rodomus duomenis išleidžia biuletenį, kuriame būna surašyti papildomi reikalavimai kiekvienam automobiliui kitoms varžyboms: greitesni, išsišokantys automobiliai į kitas varžybas turi važiuoti su papildomu svoriu ir padidintu prošvaisos aukščiu, pasirodę prasčiau gali atvažiuoti sverdami mažiau.

ramunas-capkauskas-su-savo-komandos-jaunimu-5b196b78ebfd7

Taip sulyginamas automobilių konkurencingumas, automobiliai nepabėga vienas nuo kito nei posūkiuose nei tiesiosiose, dėl pozicijų savo patirtimi ir įgūdžiais kovoja tik vairuotojai, dėl ko TCR automobilių lenktynės būna itin aršios ir įdomios žiūrovams.

Toliau kovos tik dėl pergalių

„Šie automobiliai užkariauja ne tik pasaulį, jų daugėja ir Lietuvoje bei Baltijos šalyse. Ir jie jau mūsų trasose įrodė savo greitį. Tai velniškai greiti automobiliai, kuriuos sunku pasivyti net ir su galingu BMW“, – kalbėjo Ramūnas, prisimindamas pirmąsias sezono lenktynes Rygoje, Bikerniekų trasoje.

TCR automobilių techniniai duomenys įspūdžio nedaro: priekiniais ratais varomi hečbekai turi 2 litrų darbo tūrio benzininius variklius su turbokompresoriumi, pasiekiančius 350 AG, itin greitai veikiančios pavarų dėžės, žvėrišką jėgą turintys stabdžiai ir puikus brangiausiai apmokamų lenktynių inžinierių išgautas automobilio balansas šiais bolidais trasose leidžia lėkti itin greitai.

Ramūnas savąjį „Seat Leon TCR“ gavo tik šią savaitę, ir dar nespėjo jo išbandyti trasoje, tačiau bene didžiausią patirtį turintis lenktynininkas Lietuvoje savo visiškai nebijantis su dar nebandytu automobiliu iš karto važiuoti į lenktynes: gamyklinis automobilis turėtų būti netgi lengviau valdomas nei garaže surinktas monstras.

Iš karto po pristatymo kovinis „Seat“ buvo pakrautas ant tralo ir išjudėjo į Rygą, kur vyks antrasis Baltijos šalių žiedinių lenktynių ir ilgų nuotolių lenktynių čempionato etapas. Pastarosiose 4 valandų lenktynėse kartu su Ramūnu TCR bolidą valdys Audrius Stasiulevičius ir Kasparas Vaškelis.

Pora savaičių po šių varžybų tas pats automobilis dalyvaus ir Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate. Kaip sako Ramūnas, su šiuo automobiliu jis važiuos visur, ir tikisi, kad šio bolido greitis nesumenkins šansų siekti pačių aukščiausių tikslų.

www.gazas.lt