„Viada Press Ralyje 2019“ – raketa „Žemė-Žemė“: TCR fenomenas
Įrašo data:
2019-05-31

Per 23 tarptautinio „Press Ralio“ gyvavimo metus unikaliose žurnalistų gildijos lenktynėse prie starto linijos yra stovėję pačios įvairiausios technikos: nuo senutėlio „Moskvich 412“ ir „VW Golf“ pirmuko, su medinį parko suoliuką primenančiu spoileriu, iki namudinėmis sąlygomis 600 AG monstru paversto „Mitsubishi Lancer EVO VI“ bei vilko ėriuko kailiu vadinamu „Audi RS3“. Tačiau lig šiol čia nė karto nesivaržyta profesionaliai gamykloje sportui paruoštu automobiliu. Po „Viada Press Ralio 2019“ viskas bus kitaip, rašoma pranešime.

Akronimas TCR (Touring Car Racing) Lietuvoje pirmą kartą buvo ištartas 2016 metų prieš „1000 km lenktynes“ ir pristatytas kovinis „Honda Civic Type R TCR“ automobilis. Po metų Palangos trasoje jau buvo galima matyti du šios klasės automobilius – „VW Golf GTI TCR“ ir „Seat Leon TCR“, o drauge ir „TCR Baltic“ klasės užuomazgą. Praėjusiais metais lietuviška TCR bolidų populiacija išaugo iki 9.

Komentuodamas kokybinius žiedinėms lenktynėms sukurtos technikos parko pokyčius, daugiau nei tris dešimtmečius autosporto orbitoje besisukantis Ramūnas Čapkauskas patikino, kad TCR automobiliai yra geriausiai subalansuoti iš visų kėbulinių automobilių, su kokiais jam yra tekę važinėti.

„Tradiciškai manoma, kad sportinę techniką konstruojant standartinių modelių agregatai ir detalės keičiami į pagamintus iš specialių medžiagų. Tačiau TCR atveju bene didžiausias paradoksas yra tas, kad jame net 70 proc. detalių yra standartinės. Tarkim, „Cupra TCR“ turi „Volkswagen“ grupės 2 litrų darbinio tūrio TFSI variklį, generuojantį 300 AG, kuris naudojamas visuose VW, „Audi“ ir „Seat“ karštuose modeliuose.

Tikrame sportiniame modelyje tas pats variklis turi tik pakeistą kompiuterio programą ir gauna didesnes benzino dozes, todėl turi daugiau galios. Tas pats su transmisija, kuri dėl programiškai pakoreguoto algoritmo veikia šiek tiek greičiau ir turi starto kontrolės sistemą. Pusašiai standartiniai, pasiskolinti iš galingiausių versijų, bei kitos standartinės sportinių modelių detalės pritaikytos lenktynėms, užtikrina neįtikėtiną patikimumą ir sąlyginai nedidelę kainą. Didžiausias skirtumas nuo kasdienėms kelionėms skirto civilioko – važiuoklė, kurioje nėra guminių elementų, sportiniai amortizatoriai ir aerodinaminiai sprendimai. Būtent tai, kaip automobilis laikosi ant kelio ir lemia jo greitį“, – vardija R. Čapkauskas.

Daugkartinio Lietuvos ir Baltijos šalių čempiono teigimu, kertinė TCR projekto idėja – vienodos skirtingų gamintojų pristatomų modelių techninės charakteristikos: ne daugiau kaip 350 AG, vienodas svoris, aerodinaminių elementų kiekis ir plotis. Jei kurios nors kompanijos kūrinys pradeda demonstruoti pastebimą pranašumą vienoje ar kitoje srityje, TCR strategai imasi priemonių, suvienodinančių greitį trasoje. T. y. daro viską, kad lenktynių nugalėtoją lemtų tik piloto įgūdžiai.

Panašu, kad bent jau kol kas sumanymas veikia puikiai, o TCR serijos lenktynėse dalyvauja net 13 prekinių ženklų – „Audi“, VW, „Subaru“, „Seat“, „Cupra“, „Renault“, „Peugeot“, „Opel“, „Lada“, „Kia“, „Hyundai“, „Honda“, „Alfa Romeo“ turi šios serijos varžyboms homologuotus automobilius. Visų jų varantieji ratai tik priekiniai. Variklio darbinis tūris nuo 1,75 iki 2,0 l, vienoda didžiausia galia ir maksimalus sukimo momentas (420 Nm), iki 100 l apribota degalų bako talpa ir svoris (1250–1285 kg įskaitant vairuotoją), automobilio aukštis nuo žemės – ne žemiau nei 80 mm.

Beje, R. Čapkausko ir jo komandos „DHL Racing“ debiutas pirmosiose 2019-ųjų lenktynėse susiklostė beveik tobulai: prieš keletą savaičių Rygoje oficialiai startavusiame „TCR Baltic“ čempionate kaunietis užtikrintai laimėjo visus įskaitinius važiavimus.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/gazas/naujiena/autosportas/viada-press-ralyje-2019-raketa-zeme-zeme-tcr-fenomenas-25-1151892?copied